måndag 22 december 2008

Drick grönt te

Över allt på nätet och i tidningar får vi läsa olika kostråd. Eller kanske snarare, vi får läsa OM olika kostråd. T ex idag i Aftonbladet i en artikel som handlar OM att man kan slippa/mildra/undvika diabetes om man äter viss kost. Men när man läser så är det mest bara lite svepande råd om att äta bra och gå ner i vikt.

Av någon obegriplig anledning så är det sällan man får en bra uppställning på t ex de 10 bästa sakerna att äta/dricka om man t ex har diabetes. Konkreta, enkla råd, så man vet hur man skall agera.

Jag förstår att artiklar om t ex detox måste vara lite lösa i kanten och köra med uttryck som "energier", "flöden" och "slaggprodukter", eftersom det är humbug. Men när man talar om diabetes så finns det väl vetenskapliga belägg för att vissa saker är bra att äta, eller?

Själv är jag inte expert på diabetes, men jag vet att grönt te är bra för mycket, även diabetes.

Läs denna seriösa text, om ni tvivlar.

4 kommentarer:

emve sa...

Grönt te är underbart!

Fredrik sa...

ja..ja..grönt te hjälper att normalisera kropptillstånd minskar fett i blodkärlar
särskillt det gäller te som kommer från Kina eller Indien
och samma sak med denna stuff
hört att det har samma effekt men hjälper banta också

Lisa @Teasenz sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Lisa @Teasenz sa...

Jag köper alltid min grönt te från Teasenz: tebutik i Kina.